perjantai 29. toukokuuta 2015

Kevät ideoiden ja aikatauluttamisen aikaa

Aina pitää keksiä jostain aikaa rikkisten perkaamiselle.. Mut..
Aloitin etupihan ns. kukkapenkistä, löysin kieloja!! Jätin siistimättä. Vedin kuitenki
ruohonleikkurilla astetta lähempää, joten kyl riittänee etupihan siisteys tällä kertaa!!

Toisinkuin takapihan uusinpenkki tuli siistittyä niin ettei sinne paljoa mitään jäänytkään. 0_o

Pensaittensiirto etupihalta takapihalle junnaa pahasti.. Hups. Vielä olis neljä suurta
pensasta siirrettävänä. Mä vaan oon niin laiska, tai ehkei aika riitä kaikkeen.. :)

Vanhan ämpärin marjapensas sentäs kasvaa ihan issessee, kun taas keltaisen ruukun alla laitoin 
kasvamaan dahlian. Näin pohojanmaalla jos haluaa jotain kasvattaa hallanarkaan aikaan.. :)
Rikkaruohot kuitenki poissa, wuhuu!!

Väärinpäin olevasta kukkaruukusta sain idean: "miten vois kasvattaa jo jotain, jota ei hallat veis".
Tää idea kuitenki saa venytettyä mun kasvatusaikaa ulkona.. Hahaaa..

Eilen iltasella painelin sitten vähän tutkimusretkelle ja tattadaaa, mä löydin ku löysinki just
presiis oikean kokoiset vanhat ikkunat mun kasvimaan kauluslaatikoille. Vähä oon ilonen!!

Ehkä jo viikonloppuna kerkeis istutuspuuhiin (vaikka se kettuvie lupailee sateita ihan koko ajaksi).

Pitäis kai sitä aika riittää, ku tuo naapurinpellon omistajaki aloitti kylvöhommat eilen illalla kymmenen
jälkeen.. Lääh, nojoo!! Pitää ottaa aikaa vaikka yöstä jos ei muuten kerkee.. KEVÄT!


Siinä sitten ilokseni pompein illalla kasvimaalta sisälle päin, hymyilin mun "viidakkopenkin"
kukille. No ne näytti illistelevän takas. Haha, senki pikkukärpäset!!! :D

Jes mut ei täs ny auta istuu ku tuli kutsu perunanistutukseen ja koneet käynnistyy just
heti eikä melkeen joten kivaa viikonloppua teille kaikille!! Istutuspuuhiin ja silleee.. :)

4 kommenttia:

  1. Eihän se aika aina kaikkeen riitä. Minunkin pitäisi lähteä tuonne ulos aurinkoon. Pitäisi järjestellä isompaa kasvaria, jossa on täysi kaaos...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nyt kun on paljon kaikkea muuta, niin jää paljon pihatöitä rästiin.. Sitten kun olisi hetki aikaa niin sataa kaatamalla!! Ihhihiiii.. No kyl mä tuun perässä, hitaasti mutta varmasti. :)

      Poista
  2. Voi jee mikä löytä noi ikkunat. Mahtavaa !

    Mähän voisin täällä etelämmässäkin käyttää tuota keltaisen kukkaruukun tekniikkaa - en hallan, vaan mun mieheni varalle. Se meinaan vetäisi viikonloppuna ruohonleikkurilla saunan edustalta liljat. Pihan ainoat kukat. Ei kuulema huomannut. Ovat kasvaneet siinä vaan neljä vuotta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ai vitsit toi oliki hyvä idea!!! Mä laitanki kohta koko pihan täyteen värikkäitä ämpäreitä ettei toi parempipuolisko tai kukaan muu tallaa, esim just niitä liljoja!! :D Mut heiiih, pihan ainoat kukat, sen tarttis varmaan ostaa yks sulle lisää??!? :) Hiih

      Poista