tiistai 28. tammikuuta 2014

Musta päiväpeite

Systeri oli tilannut Jotexilta mustavalkoisen päiväpeitteen.
Salaa sitä käytin meilläkin ja kuvatkin ovat sen mukaisia.
Verhotkin miten sattuu. :D

Meillä ei ole käytetty koko talvena kunnolla päiväpeitettä.
Ollaan menty suhteellisen letkeellä meiningillä.
Tuuheat peitot ja aavistuksen ryppyiset lakanat.
Ei aina tartte olla niin vakavaa..


Nyt kävi niin hassusti et mä haluisin kans uuden päiväpeiton. Mustan!
Musta puoli toi huoneeseen kaivattua kontrastia.


Valkoinen puoli päiväpeitteestä toi huoneeseen taas valoa.
Valkoisesta puolesta löysin pienen kauneusvirheen. Tiedoksi niille jotka ovat tarkkoja.


Hmm.. Nyt ois kiva kuulla mitä värejä haluaisitte nähdä meidän makuuhuoneen
päiväpeitteessä. Vanha päiväpeitto tulee käyttöön varmaan taas lähempänä kesää.
Tai sitten joku muu vanhoista päiväpeitteistäni. Ne on niitä mitä olen kerännyt,
montakymmentä vuotta vanhoja. :)

16 kommenttia:

  1. Toi musta sopii kyllä todella hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kävin jo tänään vähän kokeilemassa yhtä mustaa päiväpeittoa kauppareissulla. Vielä ei mukaan tarttunut, mutta katsotaan!:)

      Poista
  2. Niinpä, ei tartte olla niin vakavaa :) <3

    VastaaPoista
  3. Löytyiskös sun varastoista sellainen jossa on vihreää ja keltaista, joku tosi säännöllisesti kuvioitu ja jossa kuviot olisi kehystetty mustalla........... :0

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm, kuulostaa kivalta päiväpeitteeltä. ;) Virheä löytyy ja keltainenkin löytyy, mutta ei taida löytyä semmoista missä on kummatkin sävyt samassa.. Ainakaan äkkiseltään en muista että olisi. Mullekko semmonen vai oisko sulla ollut tarvetta?:D Mietein et mustan päiväpeitteen "jalkopäähän" vois sit väri-innostuksissaan heittää esim sen keltaisen vanhan peitteen. Miltä se kuulostas? Uusvanhaltako. hihih

      Poista
    2. Jess yhdistelmä kuulostaa just sun näköiseltä :)

      Poista
    3. Joo, tätä yhdistelmää täytyy kokeilla jos ja kun sen mustan päiväpeitteen saan. Huhups*;D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Jep. Hillitty ja tuo sopivasti sitä haettua kontrastia. Kyl mä taidan mustaan kallistua.. Luulen niin!!:)

      Poista
  5. Noissa kuvissa, ehdottomasti musta :)

    Mulla on muuten sulle haaste, heti kun saan sen julkastua... eli viimestään huomen aamulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, musta päiväpeite olikin mielessä. Tässä tapauksessa vain sais valkoisen "kaupanpäälle". ;) Valkoinen on varmasti kivannäköinen illalla pimeän aikaan.. Vielä kun kehittelis makuuhuoneen valaistuksen paremmalle tolalle niin kelpais!!:)

      Vai että haastetta pukkaa, noo ootetaas (kauhulla) mitä oot taas kehitellyt mun päänmenoks. Mä oon muuten unohtanut muutaman haasteen, jotka oon saanu aikaisemmin.. Mistähän mä ne löytäisin. Voi ei. :DDD

      Poista
  6. Alive & kicking ;)

    Molemmat noista sopii teille ja luovat erilaiset tunnelmat, mutta kysyit lopuksi mitä muista sävyjä voisi tulla mieleen. Mulle tuli mieleen tuo kartan taustaväri. Se voisi olla jännä, hieman sinappijauheen sävyinen, lämmin vaihtoehto. Tiedä miten toimisi, mutta se nyt tuli mieleen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheiii, the girl is alive!!:) Toivottavasti muuten et oo laittanu meiliä mulle, koska se mun astetta fiksumpi osote on jostain kumman syystä osoittanut olevansa jotenkin epävireessä.

      Meillä taitaa olla ajatukset (jollain asteella) samalla aaltopituudella (tai jotain), kun mä oon miettinyt ihan samaa. Mulla on yks keltainen vanha päiväpeite jota ajattelin kokeilla sen mustan päiväpeitteen jalkopäähän.. Mut ois makee jos löytyis kuvioton, hiukan mattapintainen, just ton värinen peite niin olisin tooosi onnellinen. Eli jos joku sattuu näkemään semmoisen niin vinkkiä het tän!:) Tiedän että se taitais toimia..

      Poista
  7. Musta kieltämättä ryhdistää! Vaikka valkoinen lisääkin hurjasti valoa... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi meillä on nyt ollut paljon aurinkoisia päiviä, joka myös tuo paljon lisää sitä kaivattua valoa. :) Hihih. Hassua miten en ennen ollut ajatellutkaan omaan kotiin mustaa päiväpeitettä (värejä vain), mutta nyt sen tuoman ryhti sai ajattelemaan toisin. :) Onneksi sain kokeilla ensin, niin päätöksen teko ei ollut yhtään vaikeaa. Musta päiväpeite tulee meille!

      Poista