tiistai 22. toukokuuta 2012

piha suunnittelua

Tänään aloittelin tekemään koneella pihasuunnitelmaa. Otin avuksi suunnitteluohjelman ja ajattelin tehdä siitä 3-ulotteisen. Ajattelin että teen pihasta ensin sen mitä se on.. Ja sitten se ei ihan mennytkään kuten piti.


Rakennukset eivät sitten ole tuollaisia kaunokaisia. Siinä kuitenkin on meidän talo, autotalli ja puuliiteri. 
Piirsin ne suurinpiirtein oikean kokoisiksi. Kasvihuoneet olisivat pitäneet olla kasvimaita tai niitä minun kasvulaatikoita. Hiekkalaatikoita tuli kaksi, vaikka yksi vain piti tulla ja toisen tilalle kiikku. Pensaat ovat aivan vääränlaisin. Tästä kuvakulmasta ei näe meidän terassia, no se ei haittaa koska se tulee muuttumaan joskus maailmassa.. Harmaalla alueella pitäisi olla meidän keinu. Muutenkin kuvasta jäi puuttumaan joitain asioita ja tietty ne uudistukset mitä olen suunnitellut. Halusin palata takaisin ja piirtää uudelleen. 
Kuinka sitten kävikään...


Tais mennä jollai puurot ja vellit sekasi. Heheh* Mistä ihmeestä tuo mattotelinekin tuli?!:) 
Kaikkea tulikin oikeastaan tuplaten. Terassikin sieltä näköjään löytyy, etupihan puolelta tosin. 
Lopullista pihaa enkä suunnitelmaa tehnyt. Taidan kokeilla myöhemmin uudelleen.. 

Loppu viikko taitaakin mennä ulkona. Lämpimiä kelejä ja aurinkoa on luvattu paljooon!:)

Hauskuutta ja aurinkoa teillekin!!

5 kommenttia:

  1. Hahaa.. mulle ainaki tuli hyvät naurut! Voin kuvitella sut tuon ohjelman kimpussa.... :D

    VastaaPoista
  2. Sama täälä. Hyvin osaat ohjelmaa käyttää. Hyvältähän tuo lopputulos näytti! XD

    VastaaPoista
  3. No naurusa oli pitelemistä jo alusta lähtien.. Siis jo siinä vaiheesa kun mitoin tuota meidän pihaa isooilla askelilla enkä meinannut pysyä pystössä. Hyvin mä osasin käyttää sitä ohjelmaa, ohjelma ei vaan pysynyt mun perässä!!;) hehehe*

    VastaaPoista
  4. Tämähän näyttää aivan FB:n FarmVille peliltä... juu, mäkin oon sitä joskus pelannu ;)

    VastaaPoista
  5. Siis toi oli kyllä joku ns oikee pihansuunnitteluohjelma mutta en näköjään oo linkittäny sivua että enää muistaisin missä sen oon tehnyt. Vai että FarmVille <-- eipä ole tullut koskaan kokeiltua. hihih* ~ meneekö sekin yhtä sekaisin? :)

    VastaaPoista